Saptamâna Europeana de Prevenire a Cancerului de Col Uterin

20 ianuarie 2008 | Autor: Liana Rusu, public relations manager GlaxoSmithKline România

Saptamâna Europeana de Prevenire a Cancerului de Col Uterin

     Bucuresti, 20 ianuarie 2008
     În perioada 20 – 26 ianuarie 2008, România marcheaza pentru a doua oara consecutiv, alaturi de toate celelalte tari europene, “Saptamâna Europeana de Prevenire a Cancerului de Col Uterin” - o initiativa a Asociatiei Europene pentru Cancer Cervical (ECCA*). Campania are ca scop educarea femeilor pentru prevenirea cancerului de col uterin.

     “Aminteste-ti de testarea citologica si de vaccinare. Cancerul de col uterin poate fi prevenit”.

     Aceasta este deviza campaniei menita sa aminteasca femeilor de toate vârstele ca o boala grava si care este provocata de tipurile oncogenice ale papilomavirusului uman (HPV) poate fi combatuta prin testare citologica regulata (testul Papanicolaou) si prin vaccinare. Campania de informare se adreseaza deopotriva autoritatilor, care trebuie sa se implice mai mult în dezvoltarea unor programe medicale bine puse la punct pentru testarea eficienta a tuturor femeilor, dar si profesionistilor în domeniul sanatatii pentru depistarea bolii în stadii incipiente si publicului.

     Compania GlaxoSmithKline este si anul acesta alaturi de ECCA în organizarea celei de-a doua Saptamâni de Prevenire a Cancerului de Col Uterin. Astfel, GlaxoSmithKline continua campania de informare si educare pentru prevenirea cancerului de col uterin, pe care a dezvoltat-o pe parcursul anului trecut si care s-a bucurat de sprijinul a 19 femei celebre din România.

     Prima Saptamâna Europeana de Prevenire a Cancerului de Col Uterin a avut loc în ianuarie 2007, la initiativa ECCA în parteneriat cu organizatii stiintifice europene, cu grupuri de sprijin pentru pacienti si cu industria farmaceutica, un suport important fiind adus de GlaxoSmithKline (GSK). Organizarea acestei prime saptamâni de prevenire a cancerului de col uterin a reunit în România, cel mai mare numar de parteneri în comparatie cu celelalte tari din Europa unde a fost derulat acest proiect. Acoperirea media a fost impresionanta si a fost distribuit un numar important de materiale informative atât medicilor cat si publicului larg.

*ECCA European Cervical Cancer Association – Asociatia Europeana pentru Cancer Cervical


---galerie---

     Si anul acesta, în perioada 20-26 ianuarie, GlaxoSmithKline va desfasura, împreuna cu partenerii sai de campanie, o serie de actiuni pentru ca toate femeile sa primeasca cât mai multe informatii despre cancerul de col uterin.

     Prima actiune a avut loc astazi, 20 ianuarie 2008, în complexul Plaza România din Bucuresti. Medici, femei celebre, reprezentanti ai partenerilor de campanie si reprezentanti GlaxoSmithKline s-au întâlnit si au stat de vorba cu femei pentru a le convinge sa aiba mai multa grija de sanatatea lor. Cei care au trecut prin rotonda Plaza România au aflat detalii importante despre boala si despre activitatile din cadrul acestei saptamâni de la medici specialisti ginecologi si de la partenerii campaniei, au primit materiale informative si au admirat expozitia foto „Momente fericite” cu portretele a 19 femei celebre din România. Fetele, mamele, bunicile aflate la eveniment s-au lasat fotografiate „la minut” exprimându-si astfel solidaritatea fata de campanie.

     Agenda campaniei sustinute de GlaxoSmithKline mai cuprinde intâlniri cu cititoarele unor reviste, distribuire de materiale informative atât publicului larg cât si specialistilor din domeniul sanatatii, evenimente de presa, interventii în emisiuni televizate.

     Organizatorii acestui proiect si-au propus sa transmita urmatoarele mesaje:

     - Cancerul de col uterin este cauzat de anumite tipuri ale papilomavirusului uman (human papillomavirus sau HPV).
     - Fiecare femeie activa sexual este supusa riscului de a contacta acest virus
     - Pâna la 80% dintre femei vor fi infectate cu HPV la un moment dat în viata
     - Cancerul de col uterin poate fi prevenit prin screening si vaccinare

     Pentru diversificarea surselor de informare si educare în cadrul campaniei, Fundatia Renasterea pune la dispozitia publicului numarul telefonic gratuit 0800 8 300 300 iar GlaxoSmithKline mentine activ site-ul de informare www.cancercoluterin.ro. Accesând site-ul cu informatii bine structurate, pe întelesul tuturor, femeile vor afla care este legatura dintre virusul HPV si cancerul de col uterin, daca sunt expuse riscului de îmbolnavire si cum anume se pot proteja.

     Statisticile mondiale sunt îngrijoratoare: la fiecare doua minute, o femeie moare prin cancer de col uterin si în fiecare an sunt descoperite o jumatate de milion de noi cazuri.

     În România, cancerul de col uterin este a treia cauza de deces prin cancer la femei, dupa cancerul pulmonar si cel de sân. Datele furnizate de Centrul de Calcul si Statistica Sanitara din România în anul 2005 arata ca acest tip de cancer afecteaza de 3 ori mai multe femei decât cancerul ovarian. În 2005 au fost depistate 3202 noi cazuri de cancer de col uterin, din totalul de 37 335 de cazuri de cancer înregistrate la sfârsitul aceluiasi an. Din pacate, multe femei nu beneficiaza de programe de prevenire a cancerului de col uterin prin testare citologica Papanicolaou.

     Tocmai de aceea, în cadrul Saptamânii Europene de Prevenire a Cancerului de Col Uterin, ECCA a lansat si o petitie online care solicita implementarea uniforma a programelor de prevenire a cancerului de col uterin în întreaga Europa. Obiectivul este de a obtine semnaturile unui milion de persoane care sa determine autoritatile sa dezvolte mai multe programe strategice de prevenire a cancerului de col uterin si sa dea o mai mare importanta a prevenirii acestei boli. Politicienii vor fi încurajati si ei sa semneze si sa promoveze petitia în cadrul partidelor lor politice pe parcursul saptamânii. O scrisoare semnata în numele ECCA îndemnându-i pe parlamentari sa semneze petitia va fi de asemenea distribuita în timpul acestei saptamâni.

     În România proiectul “Saptamâna Europeana de Prevenire a Cancerului de Col Uterin” este sustinut de: Societatea de Obstetrica-Ginecologie din România, Societatea Româna de Pediatrie, Spitalul Universitar de Urgenta Elias, Institutul Oncologic Bucuresti, Institutul Oncologic “Prof I. Chiricuta” din Cluj Napoca, Fundatia Renasterea, Colegiul Farmacistilor din România, Federatia Asociatiilor Studentilor în Medicina din România, Centrul Medical Unirea, Medsana, Federatia Asociatiilor Bolnavilor de Cancer si Anchor Grup România (Bucuresti Mall si Plaza România) prin Fundatia Anchor Grup.

****

     Despre GlaxoSmithKline si GlaxoSmithKline Biologicals

     În urmatorii cinci ani, GSK se asteapta sa lanseze mai multe vaccinuri inovatoare: un vaccin pentru prevenirea bolii pneumococice, un vaccin gripal îmbunatatit pentru vârstnici si un vaccin combinat împotriva meningitei la copii.

     GlaxoSmithKline – una dintre cele mai mari companii farmaceutice la nivel mondial bazata pe cercetare – este profund angajata în îmbunatatirea calitatii vietii, oferind oamenilor posibilitatea de a realiza mai multe, a se simti mai bine si a trai mai mult. Pentru informatii despre companie, va rugam sa vizitati site-urile www.gsk.com si www.gsk.ro.

     GSK Biologicals (GSK Bio), unul dintre principalii producatori de vaccinuri din lume, are sediul la Rixensart, Belgia, acolo unde se desfasoara majoritatea activitatilor companiei GlaxoSmithKline în domeniul cercetarii, dezvoltarii si productiei de vaccinuri. GSK Bio are ca angajati peste 1.500 de oameni de stiinta care sunt dedicati descoperirii de noi vaccinuri si dezvoltarii de combinatii de vaccinuri cu un raport cost/eficienta mai bun pentru a preveni infectiile care cauzeaza probleme medicale grave la nivel global.

     În 2005, GSK Bio a distribuit mai mult de 1,2 miliarde de doze de vaccinuri în 165 de tari, atât în tari dezvoltate, cât si în curs de dezvoltare, cu o medie de peste 3 milioane de doze zilnic.

Persoana de contact: Liana Rusu
Telefon: +40-21-302.82.08

sursa: 2ActivePR

taguri: cancer, col uterin, prevenire, campanie, cervical

Galerie foto

Salvează la favoriteComenteazăTrimite pe Yahoo Messenger

Comentarii

Fii prima care îşi spune părerea despre acest subiect!