Noutăţi » Comunicate de presă
Femei celebre din Romania se alatura campaniei de prevenire a cancerului de col uterin
06 September 2007 | Autor: Liana Rusu, PR manager GlaxoSmithKline Romania
GlaxoSmithKline continua campania de informare a femeilor pentru prevenirea cancerului de col uterin, lansata la inceputul acestui an. Campania a inceput in luna ianuarie prin marcarea pentru prima data in Romania a Saptamanii Europene pentru Preventia Cancerului de Col Uterin si a fost sustinuta de doua femei cunoscute si apreciate de publicul roman, Mihaela Radulescu si Sanda Nicola, care si-au oferit mai departe sprijinul pentru continuarea actiunilor educative.
Campania isi propune sa ofere femeilor cat mai multe informatii despre cancerul de col uterin si legatura lui cu tulpinile oncogenice de papilomavirus uman (HPV), precum si despre metodele de prevenire.
Statisticile mondiale sunt ingrijoratoare: la fiecare doua minute, o femeie moare de cancer de col uterin si in fiecare an sunt descoperite o jumatate de milion de noi cazuri.
In Romania, cancerul de col uterin este a treia cauza de deces prin cancer la femei, dupa cancerul pulmonar si cel de san. Datele furnizate de Centrul de Calcul si Statistica Sanitara din Romania arata ca acest tip de cancer afecteaza de 3 ori mai multe femei decat cancerul ovarian. Numai in 2005 au fost depistate 3202 noi cazuri de cancer de col uterin, din totalul de 37335 inregistrate la sfarsitul aceluiasi an.
Pentru fiecare caz de cancer de col uterin, tragedia este si mai mare la aflarea vestii ca aceasta forma de cancer putea fi prevenita.
Infectia cu HPV oncogen este « cauza necesara » a cancerului de col uterin, (1) virusul transmitandu-se cu usurinta in urma contactului cutanat direct la nivelul zonei genitale.
Progresia catre cancerul de col uterin este lenta, acest tip de cancer fiind precedat de leziuni care pot fi identificate din timp la controlul ginecologic de rutina. Totusi, intelegerea si educatia privind cauzele si riscurile acestei boli sunt inca limitate. Asa se face ca, din nefericire, in 2005, pentru 1793 de femei din Romania, tratamentele au fost tardive (conform acelorasi date furnizate de Centrul de Calcul si Statistica Sanitara din Romania, 2005).
Lipsa de informatii, coroborata in prezent cu inconsecventa in aplicarea programelor de screening in Romania, fac ca in tara noastra cancerul de col uterin sa ramana al doilea tip de cancer, ca prevalenta, in randul femeilor.
La lansarea campaniei, in luna ianuarie a acestui an, Mihaela Radulescu si Sanda Nicola au decis sa se alature eforturilor GlaxoSmithKline de informare a femeilor cu privire la pericolul si preventia cancerului de col uterin. Acum Mihaela si Sanda au acceptat sa continue sustinerea campaniei. Mai mult, ele fac un apel catre toate celelalte femei-personalitati, ce pot deveni un model de urmat, sa se alature campaniei si sa incurajeze femeile sa-si consulte medicul, sa actioneze inteligent, pentru a face fata acestei amenintari serioase pentru sanatatea lor.
“Daca mi-ar fi spus cineva ca va exista ceva in viata mea care imi va concura grija pentru cariera as fi zambit cu subinteles si as fi negat. Si asta pana cand am simtit pe pielea mea efectele neglijarii sanatatii. Si atunci am simtit brusc cum prioritatile se schimba”, declara Sanda Nicola. “Cariera nu valoreaza nimic daca la un moment dat nu mai esti in stare sa tii pasul cu ea. Acum, daca as putea as lua fiecare femeie de mana si i-as spune:
“Am acceptat imediat aceasta provocare”, spune si Mihaela Radulescu. “Voi fi foarte fericita cand femeile din Romania se vor gandi si la sanatatea lor si nu numai la binele familiei. Iar noi, mamele, avem responsabilitatea de a ne ingriji de sanatatea noastra pentru a trai si a avea puterea sa ne crestem copiii. Iar mamele de fete au in plus si responsabilitatea de a isi educa fiicele sa fie si sa ramana sanatoase. Sanatatea familiei depinde de sanatatea noastra, a femeilor.”
Papilomavirusul uman – cauza necesara a cancerului de col uterin
HPV – cauza cancerului de col uterin
Pe baza dovezilor epidemiologice, clinice si de laborator, s-a descoperit existenta unei legaturi cauzale directe intre papilomavirusurile umane (HPV) si cancerul de col uterin (1) . S-a demonstrat ca ADN-ul tipurilor oncogene de HPV este prezent in 99,7% din esantioanele tisulare prelevate de la nivelul tumorilor maligne ale colului uterin, pretutindeni in lume (2) . De fapt, infectia cu HPV oncogen este « cauza necesara » a cancerului de col uterin (1) .
Ce este HPV si tipurile acestui virus
HPV este extrem de contagios si infectia cu HPV este foarte frecventa.
Exista peste 100 de tulpini de HPV, infectiile produse fiind asimptomatice; aproximativ 40 de tulpini se transmit prin contact sexual, avand tropism pentru mucoasa genitala, si pot fi clasificate in doua mari categorii: HPV oncogenice si HPV cu risc scazut (3) . Infectia persistenta cu tipurile oncogene poate produce leziuni precanceroase intraepiteliale de grad inalt, sau cancer de col uterin, in timp ce tipurile cu risc scazut pot provoca o serie de alte afectiuni benigne, vegetatii veneriene (3) .
Exista 15 tipuri de HPV care pot determina aparitia unui cancer de col uterin, cele mai frecvente fiind tipurile 16, 18, 31, 35, 39, 45, 51 si 52. Impreuna, tipurile 16 si 18 de HPV sunt raspunzatoare pentru 70% din toate cancerele de col uterin pe plan mondial.
Riscul de aparitie a cancerului de col uterin
Infectia cu HPV apare frecvent la femeile tinere, active sexual, incidenta cancerului de col uterin fiind mai mare insa la femeile de peste 35 de ani, sugerand progresia lenta a infectiei virale catre cancer. Conform datelor furnizate de Centrul de Calcul si Statistica Sanitara, peste 66% din noile cazuri de cancer depistate in 2005 au varste intre 35 si 55 de ani si aproximativ 70% dintre decesele cauzate de cancerul de col uterin se inregistreaza la femeile cu varste intre 45 si 70 de ani.
Despre GlaxoSmithKline si GlaxoSmithKline Biologicals
In urmatorii cinci ani, GSK se asteapta sa lanseze mai multe vaccinuri inovatoare: un vaccin impotriva rotavirus, un vaccin pentru prevenirea bolii pneumococice, un vaccin gripal imbunatatit pentru varstnici si un vaccin combinat impotriva meningitei la copii.
GlaxoSmithKline – una dintre cele mai mari companii din lume in domeniul sanatatii si farmaceutic, bazata pe cercetare – este profund angajata in imbunatatirea calitatii vietii, oferind oamenilor posibilitatea de a realiza mai multe, a se simti mai bine si a trai mai mult. Pentru informatii despre companie, va rugam sa vizitati site-urile www.gsk.com si www.gsk.ro.
GSK Biologicals (GSK Bio), unul din principalii producatori de vaccinuri din lume, are sediul la Rixensart, Belgia, acolo unde se desfasoara majoritatea activitatilor companiei GlaxoSmithKline in domeniul cercetarii, dezvoltarii si productiei de vaccinuri. GSK Bio are ca angajati peste 1.500 de oameni de stiinta care sunt dedicati descoperirii de noi vaccinuri si dezvoltarii de combinatii de vaccinuri cu un raport cost/eficienta mai bun pentru a preveni infectiile care cauzeaza probleme medicale grave la nivel global.
In 2005, GSK Bio a distribuit mai mult de 1,2 miliarde de doze de vaccinuri in 165 de tari, atat in tari dezvoltate, cat si in curs de dezvoltare, cu o medie de peste 3 milioane de doze zilnic.
Bibliografie:
(1) Bosch FX, Lorincz A, Munoz N - et al. The causal relation between human papillomavirus and cervical cancer. J Clin Pathol 2002; 55: 244–65
(2) Walboomers JM, Jacobs MV, Manos MM - et al. Human papillomavirus is a necessary cause of invasive cervical cancer worldwide. J Pathol 1999; 189: 12–9
(3) de Villiers EM, Heterogeneity of the Human Papillomavirus Group J Virology 1989; 63: 4898-903.
Telefon: +40-21-302.82.08
sursa: 2ActivePR
taguri: GlaxoSmithKline
alte comunicate de presă
- adidas face diferenta în moda de pe plaja
- No Mas Vello deschide noi centre
- Reduceri de pana la 70% la colectia de sezon NICHI CRISTINA NICHITA
- Spune si tu 'Bun venit pe lume!'
- Marks & Spencer a lansat cardul de fidelitate in Romania
- Bio fashion show a la Adina Buzatu si Catalin Botezatu
- Aromele toamnei: Lush
beautycenter.ro
beautycenter.ro este primul site de beauty din Romania, lansat în 2003. Suntem partenerul online al companiilor din domeniul frumuseţii si promovăm informaţii şi servicii de calitate.
Catalogul nostru cuprinde peste 2500 de companii:
- saloane si centre de infrumuseţare
- clinici de chirurgie estetică
- săli de fitness şi aerobic
- stilişti, nutriţionişti, esteticieni