Stil » Modă
Armura Zilelor Noastre
25 iulie 2011 | Autor: Gina Butiuc, fashion designer
Costumul, ca parte indisolubila a evolutiei umane, a raspuns in fiecare etapa a dezvoltarii sociale unor functii si atributii specifice, putin diferite de la un moment la altul. Desigur ca pot fi identificate epoci in care atentia acordata costumului a depasit limite considerate firesti sau de bun-simt insa, privind mai in profunzime psihologia individului epocii respective, cu siguranta pot fi identificate si explicatiile.
Modul de viata al omului contemporan este marcat de ritmul alert, de lipsa timpului pentru interactiune, condensarea si abstractizarea modalitatilor de comunicare toate acestea transformandu-l intr-o fiinta deseori angoasata, confuza in privinta propriei identitati, puternic expusa si vulnerabila in raport cu ceilalti. Asa ca, dincolo de functia de comunicare si de cea estetica, costumul este un instrument de protectie – impotriva intemperiilor naturale dar si sociale – si, evident, de disimulare.
Adoptat tot mai mult si in vestimentatia feminina, costumul asa cum este el cunoscut in aria business, a devenit o veritabila armura a zilelor noastre. Impersonal si rigid, costumul barbatesc induce impresia de profesionalism, de distanta, de impenetrabilitate. In acelasi timp, amelioreaza diferentele, facilizeaza canalele, standardizeaza comunicarea. Femeile l-au imbratisat cu entuziasm vazand in el calea eficienta de acces la egalitatea intre sexe.
In sens larg, costumul este simbolul statusului social, al apartenentei la un anumit grup si, in consecinta, puternic factor de departajare.
Odata inlaturata armura, (re)devenim egali si, surprinzator, ne ramane de demonstrat, tuturor, acelasi lucru: autenticitatea ca persoane singulare. E momentul in care intervin celelalte “armuri”. Mai mult...
sursa: Gina Butiuc
taguri: costum, moda, vestimentatie, business
alte articole
- Revine moda anilor '80
- Lovely, lazy, crazy coachella
- Dress code: alege stilul in functie de eveniment!
- Masterpieces
- Noua colectie Cristina Nichita
- NICHI - CRISTINA NICHITA, singurul brand iesean pe segmentul de moda pret-a-porter prezent la Bucharest Fashion Week
- Patricieni, parveniti si alte specii
- Toamna in stilul NICHI!
- “Fabulous Woman” by Gina Butiuc
beautycafe
Cele mai noi discuţii
- Noutati Mineralium Dead Seapostat în Îngrijire ten
- Cum te ajuta somnul de frumusete?postat în Îngrijire ten
- Oje NYC! postat în Păr, tunsori, coafuri
- “Achtung, baby!” – o noua colectie semnata Gina Butiucpostat în Stil de viaţă, modă
- Colectia de ciocolata de la Wellaton - clipe de neuitat postat în Păr, tunsori, coafuri
- Cum sa tratezi iritatiile pieliipostat în Tratamente look (ten, ochi, buze, proceduri cosmetice)
- Ceai alb pentru un ten luminospostat în Îngrijire ten
- Somon marocanpostat în Reţete
- Expo Mariage: nunti pe toate gusturilepostat în BeautyBride: mirese, nunţi
- Tehnologia Power-Plate, secretul revolutiei în industria frumusetii, sportului si wellnessului din întreaga lume, în premiera în Româniapostat în Noutăţi, evenimente
beautycenter.ro
beautycenter.ro este primul site de beauty din Romania, lansat în 2003. Suntem partenerul online al companiilor din domeniul frumuseţii si promovăm informaţii şi servicii de calitate.
Catalogul nostru cuprinde peste 2500 de companii:
- saloane si centre de infrumuseţare
- clinici de chirurgie estetică
- săli de fitness şi aerobic
- stilişti, nutriţionişti, esteticieni