Parfumuri masculine…gurmande!

09 iunie 2010 | Autor: Nagy Laszlo Crinel

Parfumuri masculine…gurmande!

Dacă unele parfumuri bărbăteşti tind să fie percepute ca mult prea clasice, formale sau chiar în neconcordanţă cu moda, tot lumea parfumurilor pare să ofere soluţia. Şi, ţinând cont că se apropie primăvara şi vara, cu un număr aproape nelimitat de zile calde, de culori, texturi şi miresme exuberante, pare să se apropie cel mai potrivit moment pentru a testa şi purta parfumuri masculine mai tinereşti, dar nu neapărat într-un mod „fresh”, lejer sau sportiv. În lumea parfumurilor, „tineresc” are mai multe înţelesuri, un parfum masculin putând conţine note mai dulci, aproape la granita cu unisex, sau doar acele condimente la limita industriei parfumurilor, deseori mai familiare nouă din sectorul alimentar sau cosmetic.

Şi totuşi, ce înseamnă un parfum „gurmand”? Fără să sune a definiţie unanim acceptată, acest parfum conţine note care aduc aminte, mai mult sau mai puţin direct, de diferite delectări mai curând gustative, decât olfactive. Iar parfumurile ultimelor decenii au inclus o varietate de astfel de note, printre care: vanilie, scorţişoară, cola, ciocolată şi cafea, caramel, fructe – şi nu doar obişnuitele citrice – ci orice de la măr şi pară la ananas şi frunze de banană. Însă pentru a rămâne „masculin” în această mulţime de note uneori dulci, alteori de o căldură şi o familiaritate excesivă, trebuie contrabalansate de altele mai astringente, mai reci, mai amărui, mai neutre sau mai sobre, pentru a rămâne adresate segmentului masculin.

În ce măsură scurta lista ce urmează atinge sau nu acest echilibru, nu mă pot pronunţa, totuşi acestor parfumuri le reuşeşte, după părerea mea, cu mai multă uşurinţă jocul dintre câteva note gurmande, râmând totuşi în esenţă suficient de credibile ca parfumuri bărbăteşti:

Rochas Man – încep cu acest parfum, fiindcă iniţial nu îmi plăcea aproape nimic la el, de la sticla conică, până la mirosul persistent de dulciuri şi milkshake-uri, însă totuşi ceva anume mă fascina la el. Redescoperindu-l şi testându-l, apoi purtându-l mai des, îl percep acum mult mai complex decât la început, având o notă finală caramelizată, dar într-un mod neobişnuit, ca şi când beţişoare de santal şi răşini lemnoase s-ar fi amestecat cu zahăr ars, toate acestea precedate de o impresie iniţială de parfum masculin floral-pudrat gen Dior Homme. Oricum, mult mai subtil şi mai imprevizibil, decât mă aşteptam.

L’Instant de Guerlain pour Homme – nu ştiu de ce, dar acest parfum îmi aduce aminte de bomboane de pom (de foarte bună calitate şi plăcut mirositoare), dar asta nu îl face mai puţin indicat pentru a fi purtat şi în sezonul mai cald

Gucci Envy for Men – o notă iniţială aducând vag a mentă, urmată de o notă mult mai puternică de ghimber, şi în final, chiar ceva distinct oriental, gen Opium de la YSL (şi cel masculin, şi cel feminin). Un oriental gurmand pare imposibil? Nu şi pentru Gucci.

Azzaro Visit Men – acestui parfum i s-au atribuit cele mai neobişnuite sugestii olfactive, de la carne de vânat excesiv de condimentată până la tămâie. În acest conglomerat dulce-amărui, uşor vanilat, resimt, într-adevăr condimentele şi tămâia, însă nici o urmă de vânat…

Burberry London Men – în sfârşit, un parfum clasic şi distins cu note de tabac, ce îşi permite să experimenteze nestingherit cu notele condimentat-lemnoase, ba chiar de vanilie şi scorţişoară, fără a-şi pierde aerul sofisticat, chiar elitist.

Endymion de la Penhaligon’s – am păstrat pentru final acest parfum aproape necunoscut pe piaţa românească, însă reflectând, deşi lansat abia în 2003, tradiţia unei case de parfumuri britanice existentă din 1872. Deşi gurmand, este orice altceva decât un parfum tineresc. Da, este adevărat, conţine note de cafea şi ciocolată spre final, însă mult mai mult de atât, într-o combinaţie aparent improbabilă cu salvie, mosc şi extrem de multe condimente grele, persistente. De aceea, chiar dacă este indicat pentru a fi purtat vara, totuşi mai curând ca parfum de seară.

Parfumurile gurmande, deşi tot mai populare, sunt uneori întâmpinate cu reticenţă din partea purtătorilor de sex masculin. Totuşi, potenţialul lor de viitor constă în faptul că sunt imprevizibile, deci nu foarte comune, şi, cu toate acestea, destul de adecvate pentru un public în pas cu moda şi într-o căutare permanentă de senzaţii noi (şi nu doar olfactive…).
 

sursa: Stilmasculin.ro

taguri: parfum, barbatesc, Azzaro Visit, Burberry London, Rochas Man, masculin, condiment

Salvează la favoriteComenteazăTrimite pe Yahoo Messenger

Comentarii

Fii prima care îşi spune părerea despre acest subiect!